اجرای ساختمان در بابلسر

این مسئله که یکی از پررونق ترین مشاغل این روزها، صنعت ساختمان سازی است؛ بر همگان به اثبات رسیده است. شاید شما نیز از کسانی هستید که برای اولین بار به فکر خرید زمین و ساخت خانه یا هر نوع ساختمان دیگر هستند. در نتیجه این سوال را از خود پرسیده اید که مراحل اجرای ساختمان چیست؟ برای ساخت یک ساختمان باید از کجا شروع کرد؟ بهترین گروه برای اجرای ساختمان را چگونه می‌توان یافت؟ تیمی که ما به ما معرفی می کنیم، کلینیک ساختمانی آماتیس می باشد. شما می توانید صفر تا صد اجرای ساختمان در بابلسر را به این گروه بسپارید.

شما برای دریافت مشاوره، برآوورد هزینه ی اجرای ساختمان و… می توانید توسط شماره های زیر با افراد کلینیک ساختمانی آماتیس در ارتباط باشید:

۰۹۱۱۱۱۳۱۲۶۱

برای درک مراحل و صفر تا صد اجرای ساختمان، مراحل تکمیلی اجرای ساختمان، آشنایی با مهندس اجرای ساختمان و وظیفه اصلی اش، خدمات کلینیک آماتیس و… با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

صفر تا صد اجرای ساختمان

صفر تا صد اجرای ساختمان به ترتیب زیر می باشد:

  1. در ابتدا باید زمینی که می‌خواهید در آن ساختمان سازی کنید را مشخص کنید؛ سپس ویژگی‌های آن را بررسی، و نقشه اولیه آن را پیاده‌سازی کنید.
  2. سپس مجوزهای لازم مانند پروانه ساخت باید گرفته شود. لازمه مجوزهای شروع مراحل ساخت ساختمان، داشتن مدارک مالکیت و سند زمین، مشخصات هویتی، و همچنین تعیین یک مهندس ناظر است.
  3. اصول گودبرداری برای اجرای ساختمان مرحله بعدی می باشد.
  4. حالا نوبت به مرحله ی آرماتور بندی و اسکلت بتونی می رسد. این اصول در نوع ساختمان نیز متفاوت است. به عنوان مثال، نحوه آرماتوربندی استخر دارای اصول و قوائد خاص خود است.
  5. قالب‌بندی هم مرحله ی بعد از آرماتوربندی است که یکی از فعالیت‌های مقاوم‌‌سازی در اجرای ساختمان محسوب می‌شود.
  6. پس از قالب‌بندی، در مرحله بعدی اجرای ساختمان به بتن‌ریزی که یکی دیگر از مراحل مقاوم‌سازی سازه می‌رسیم.
  7. در ادامه ی مراحل اجرای ساختمان به اسکلت بندی می رسیم که معمولا از انواع اسکلت فلزی یا بتنی استفاده می‌شود؛ که هر دو روش قابل اطمینان هستند. ولی چون اسکلت فلزی کمی هزینه بیشتری دارد، کارفرمایان در ساختمان سازی به اجرای اسکلت بتنی بیشتر تمایل دارند.
  8. پس از اتمام ساخت اسکلت در صفر تا صداجرای ساختمان ساخت سقف یا اصطلاحا طاق زنی انجام می‌شود.
  9. پس از تکمیل سقف دیوار چینی صورت می‌گیرد. معمولا دیوارچینی که در ایران با آجر‌ها انجام می‌شود.
  10. پس از دیوارچینی، برای اجرای تاسیسات مانند لوله‌کشی‌های گاز، آب و برق‌کشی اقدام می‌شود.
  11. گچ‌ و‌ خاک مرحله‌ای است که پیش از گچ‌کاری روی دیوار و سقف انجام می‌شود. گچ‌ و‌ خاک در واقع نقش پوشانندگی اتصالات را بر عهده دارد.
  12. قدم بعد از گچ‌ و‌ خاک در مراحل ساخت ساختمان، نصب چارچوب درها و قاب پنجره‌ ها می باشد.
  13. کف‌سازی یا همان کف پوشی به اجرای پوشش کف خانه گفته می‌شود، که معمولا از جنس سرامیک، سنگ، کاشی یا چوب هستند.
  14. پس از کف‌سازی، نوبت گچ‌کاری در مراحل ساخت ساختمان است.

مراحل تکمیلی اجرای ساختمان

تا به این جا با مراحل اجرای ساختمان آشنا شدیم. حالا چند مرحله تکمیلی برای تبدیل آن به یک خانه واقعی را مرور می‌کنیم:

اجرای نما:در مراحل ساخت ساختمان و خانه، در حین گچ‌کاری یا بعد و یا قبل از آن می‌توان به اجرای نما پرداخت. نمای یک خانه می‌تواند از جنس سنگ، فلز، آجر، شیشه و سیمان باشد.

دکوراسیون داخلی و اجرای فضای سبز:پس از اتمام نازک‌کاری به اجرای دکوراسیون داخلی و فضای سبز اقدام می‌شود که آخرین مراحل ساختمان سازی به حساب می‌آید. این مرحله از ساختمان سازی معمولا شامل کابینت، کمد دیواری، نصب روشویی، وان، پکیچ‌رادیاتور، آیفون و … است.

مهندس اجرای ساختمان

عملیات اجرایی ساختمان باید حتما توسط مهندس مجری ساختمان که دارای صلاحیت اجرا ساختمان هستند انجام شود. این مهندس نماینده فنی کارفرما در اجرای ساختمان بوده و پاسخگوی تمامی مراحل اجرای کار به ناظر یا ناظران و دیگر مراجع کنترل کننده می باشد.

مهم ترین وظیفه مهندس اجرای ساختمان

اگر بخواهیم بگوییم مهم ترین وظیفه مهندس اجرای ساختمان چیست؟ پاسخ این است که مهندس اجرای ساختمان مسئولیت کنترل صحت انجام کلیه عملیات اجرای ساختمان را برعهده دارد و در اجرای این عملیات باید مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی، و نقشه های مصوب مرجع صدور پروانه را رعایت نمایند.

اجرای ساختمان در بابلسر

کلام آخر ما به شما این است که بدانید گروهی که صفر تا صد اجرای ساختمان را تقبل می کند؛ مسئولیت کنترل صحت انجام کلیه عملیات اجرای ساختمان را برعهده دارد. در اجرای این عملیات نیز باید مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی، و نقشه های مصوب مرجع صدور پروانه را رعایت نمایند. از این رو کلینیک ساختمانی آماتیس را به شما که قصد ساخت و ساز دارید معرفی می کنیم که بهترین گروه برای اجرای ساختمان در بابلسر و دیگر شهر های استان مازندران می باشد.

دیگر خدمات کلینیک آماتیس

  • خدمات ساختمانی: یعنی از زمان شروع ساخت پروژه تا اتمام کار در کنار شماست و در نهایت هر زمان که نیاز به بازسازی ، تعمیر ، نصب ، نظافت ، جایجایی و تغییراتی داشته باشید در کمترین زمان ممکن و با پرسنل متخصص در زمینه مورد نظر اقدام لازم را به درخواست شما انجام می دهد .
  • خدمات اسباب کشی: خدمات اسباب کشی ، جابجایی و حمل بار که در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میگیرد و همچنین امکان استفاده از پیک موتوری جهت ارسال بسته های مشتریان عزیزمان توسط این تیم انجام می پذیرد.
  • لوله کشی و تاسیسات: جوشکاری و آهنگر ، کابینت کاری و نجاری، برقکاری و تمامی خدمات روشنایی و نورپردازی ساختمان، لوله کشی آب و گاز، سیم کشی تلفن و رفع خرابی، آسانسور و بالابر و … توسط دفتر خدماتی تمام کار آماتیس انجام می پذیرد.
  • بنایی و دکوراسیون، نظافت و پذیرایی، تعمیر لوازم خانگی، رایانه و تکنولوژی و … نیز از خدمات این تیم می باشد.

کلینیک ساختمانی آماتیس

از آن جایی که عملیات اجرایی ساختمان باید منحصرا توسط تیم اجرایی ساختمان که دارای صلاحیت اجرا ساختمان هستند انجام شود؛ کاربران عزیز مازندرانی که قصد ساختمان سازی دارید کلینیک ساختمانی آماتیس بهترین افراد را در این زمینه دارد. پس اگر قصد اجرای ساختمان در بابلسر ، این شهر ساحلی خوش آب و هوا را دارید بهترین گزینه در اختیار شماست.

تماس با ما :

جهت تماس با تیم مشاوره کلینیک ساختمانی آماتیس کافی است با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید. یا می توانید با یک کلیک روی 👈👈 کلینیک ساختمانی آماتیس وارد پیج اینستاگرامی این کلینیک شوید.

تماس با ما

۰۹۱۱۱۱۳۱۲۶۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *