تخریب ساختمان در بابلسر

در کشور ما اغلب ساخت و سازها از رونق بالایی برخوردار هستند. روزانه تعداد بسیار زیادی ساختمان ساخته می شود و یا حتی تعدادی از ساختمان ها نیز به دلایل مختلف مورد تخریب قرار می گیرند. تخریب ساختمان این امکان را به صاحب ملک می دهد تا بتواند خانه یا محل کار خود را آن گونه که سلیقه خود اوست و بنابر اصول فنی است، مجددا بسازد. اما گاهی پیش می آید که تخریب اهداف دیگری نیز ممکن است داشته باشد. در ادامه مطلب با علل تخریب ساختمان و اهداف افراد از این کار بیشتر آشنا خواهیم شد. از جمله شرکت هایی که در حوزه صنعت ساختمان فعالیت می کند، کلینیک ساختمانی آماتیس است. این شرکت که متشکل از مهندسان متعهد و حرفه ای است، عملیات تخریب ساختمان در بابلسر را با بهترین و مناسب ترین هزینه ممکن برای شما ارائه می دهد.

تخریب ساختمان چیست؟

به اعمالی از قبیل جداکردن بخش ها، ویران سازی، خرد و متلاشی کردن هر نوع ساختمان یا سازه و یا هر بخشی که متعلق به آن باشد با استفاده از روش هایی که از پیش برنامه ریزی و کنترل شده ، تخریب ساختمان گفته می شود. این روش های تخریب و ویران سازی ساختمان به کمک ماشین های تخریب ساختمانی انجام می شود.

انواع گودبرداری

انواع گودبرداری ساختمان به دو گروه عمده حفاظت شده ( مهاربندی شده) و حفاظت نشده(مهاربندی نشده) تقسیم بندی می شوند. توجه داشته باشید در گودبرداری های حفاظت نشده امکان پایداری شیب و جداره های قائم ساختمان تنها توسط شرایط مکانیکی خاک تهیه می گردد.

علت های تخریب ساختمان چیست؟

پایان عمر مفید ساختمان

عمر مفید ساختمان ها باتوجه به استانداردهایی که در کشورهای مختلف وجود دارد و براساس قوانین آن کشور متفاوت است. در کشور ایران عمر مفید ساختمان های عادی چیزی در حدود 25 تا 35 سال است. اما به طور کلی عمر مفید ساختمان ها به عوامل زیادی مانند نوع سازه استفاده شده ، کیفیت و نوع مصالحی که استفاده می شود، شرایط اقلیمی منطقه، نحوه مراقبت از سازه و سایر عوامل دیگر بستگی دارد.

فرسودگی بافت ساختمان

ساختمان موردنظر می تواند تحت تاثیر عوامل طبیعی همچون سیل یا زلزله و یا حتی به دلیل نگهداری نامناسب و به کاربردن مصالح غیراستاندارد ، سریع تر از زمان عادی عمر مفیدشان ، دچار فرسودگی شوند. در نتیجه این فرسودگی این سازه ها نیاز به اصلاح اساسی پیدا می کنند. بنابراین با روش تخریب نواحی مدنظر، به اصلاح و بازسازی این بخش های می پردازیم. برای تخریب در این بخش باید از مهندسین سازه کمک گرفت زیرا نیاز به بررسی و محاسبات دقیق وجود دارد و بدون این نکات محاسباتی و رعایت ایمنی امکان تخریب وجود ندارد.

ارتقا و افزایش سطح زیر بنا

در این صورت تخریب به علت افزایش سطح زیربنای ساختمان به صورت کامل یا جزئی از ساختمان انجام می شود.

تغییر کاربری

عده ای دیگر هدف از تخریب ساختمان را تغییر کاربری زمین می دانند. مثلا ساخت برج ها و مجمتع های مسکونی و تجاری می تواند از اهداف تخریب ساختمان به منظور تغییر کاربری آن باشد.

ساخت بنای غیرقانونی

این روش بیشتر به کار افراد دولتی و شهرداری می آید. چرا که با ساخت و سازهای غیرقانونی در محل های غیرمجاز، امکانات طبیعی تحت تاثیر قرار می گیرند.

برای  تخریب ساختمان چه مراحلی باید طی شود؟

باید بدانید که تخریب ساختمان فرایندی حساس است و نیاز است که حتما براساس اصول تخریب این کار انجام شود. این روش مراحلی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • دریافت مجوز تخریب از شهرداری

برای این که یک عملیات ساختمانی شروع شود باید پرونده شهرسازی با شماره پلاک موردنظر در شهرداری همان منطقه کامل گردد. در ادامه طی برنامه زمانی تعیین شده و با نظارت مهندسان پروژه، عملیات تخریب آغاز می گردد.

  • قطع کردن انشعابات

حتما دقت کنید تا قبل از شروع تخریب اتصالات برق، گاز و آب ساختمان را قطع کنید. در این صورت ایمنی خود و کارگران را مهیا می کنید.

  • تخلیه کامل سکنه ساختمان

تمامی وسایل و تجهیزات قابل شدن باید جدا گردند. لوازمی مانند درب و پنجره ها، کلید و پریز برق، لوازم آشپزخانه و سرویس بهداشتی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و حتی لوله ها و سیم کشی ها و درکل تمام وسایل داخل ساختمان باید از بدنه ساختمان جدا شوند و قبل از استارت عملیات تخریب ، این وسایل به خارج از ساختمان منتقل گردند.

آغاز عملیات

تخریب ساختمان ابتدا از طبقات بالایی و با جداسازی لایه های بالا شروع می گردد. سپس سازه و اسکلت بتنی یا فلزی ساختمان جداسازی می شود. فرایند تخریب باتوجه به تعداد طبقات، موقعیت ساختمان و نوع سازه ابزارهای متفاوتی نیاز دارد. گاهی حتی با نیروی انسانی نیز می توان تخریب را انجام داد. اما گاهی استفاده از تجهیزاتی همچون برش و کنده کاری مکانیکی و برقی مانند هیلتی تنها راه تخریب ساختمان است. اگر ساختمان هایی با مداخله شدیدتر وجود دارد باید از انواع لودر و بولدوزر استفاده کرد.

هزینه تخریب ساختمان در بابلسر

متراژ و نوع ساختمان و مصالح به کار رفته در ساختمان از جمله مواردی هستند که بر قیمت تخریب ساختمان در بابلسر اثرگذار هستند. اما برای اطلاع از هزینه دقیق تخریب ساختمان در بابلسر می توانید با کلینیک ساختمانی آماتیس تماس بگیرید.

کلینیک ساختمانی آماتیس

یکی از شرکت هایی که در حوزه صنعت ساختمان در بابلسر فعالیت می کند، کلینیک ساختمانی آماتیس است. این شرکت با دراختیار داشتن مهندسان حرفه ای و دلسوز، عملیات های ساختمانی شما را با دقت انجام می دهند. این تیم مهندسی قوی که در تمام مراحل پشتیبان پروژه شما هستند، عملیات تخریب ساختمان را از صفر تا صد برعهده می گیرند. از جمله کارهایی که این شرکت در حوزه ساخت و ساز انجام می دهد، بازسازی ، اجرا و پیمانکاری ساختمان است. اگر شما نیز قصد سپردن عملیات ساختمانی خود را به کلینیک ساختمانی آماتیس دارید می توانید هزینه تخریب ساختمان در بابلسر را از طریق شماره های زیر از این شرکت جویا شوید.

سایر خدمات تخریب ساختمان در بابلسر

خاکبرداری

به معنای برداشت هرگونه مصالح و مواد خاکی، شن و ماسه و … بدون توجه به جنس و کیفیت آن ها برای شیب بندی و آماده کردن محل پی ساختمان و ایجاد راه های ارتباطی محوطه و تامین خاک از این منابع است.

گودبرداری

هرگونه حفاری و خاکبرداری در تراز پایین تر از سطح طبیعی زمین یا زیر پی ساختمان را گودبرداری می نامند. اهداف آن تخریب ساختمان فرسوده، رسیدن به تراز بکر، احداث کانال و مخازن زیرزمینی می باشد.

تماس با ما

۰۹۱۱۱۱۳۱۲۶۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *