اجرای ساختمان در بابل

پروژه ساختمانی مراحل مختلفی دارد که یکی از این مراحل اجرای ساختمان است. مرحله اجرای ساختمان جز حساس ترین و حیاتی ترین مراحل در ساختمان سازی است زیرا دارای ریزه کاری های زیادی است که نیاز به دقت دارد. در ساخت ساختمان اولین قدم این است که بدانید بعد از طراحی های اولیه ساختمان، مراحل اجرای ساختمان به چه صورت پیش خواهد رفت. برای دریافت استعلام از هزینه اجرای ساختمان در بابل ، می توانید با شماره های زیر با کلینیک ساختمانی آماتیس با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

اجرای ساختمان

این مرحله بعد از دریافت نقشه ها از مهندس محاسب شروع می شود. در ابتدای امر زمین را به ابعاد موجود خاک برداری می کنیم. سپس با بتن مگر کف محل پوشیده می شود. بعد از آن باتوجه به نقشه ها یکی از پی های ساختمان اجرا می شود. ستون ها را به پی متصل می کنیم و سپس تیرها را اجرا می کنیم. دقت کنید اگر مهاربند یا دیوار برشی دارید حتما از نصب آن ها غافل نشوید. در نهایت بعد از اجرای اسکلت باید به معماری ساختمان پرداخت. کسی که در تمامی این مراحل وظایف نظارت بر روند کار را برعهده دارد مهندس مجری ساختمان است.

مهندس مجری ساختمان کیست؟

فردی است حقیقی یا حقوقی که مجوز یا پروانه اشتغال از وزارت مسکن را داراست و به عنوان مجری ساختمان تمامی عملیات های اجرایی ساختمان را بر عهده می گیرد. مجری ساختمان در واقع نماینده فنی صاحب کار در اجرای ساختمان است و تمامی مراحل اجرای کار را به ناظر یا ناظران دیگر گزارش می دهد.

وظایف مجری ساختمان چیست؟

  • بررسی مشخصات درج شده در پروانه ساختمانی ، نقشه های اجرایی و سایر مشخصات فنی قبل از شروع عملیات اجرایی
  • تدوین یک برنامه زمان بندی کلی برای کارهای اجرایی ساختمان از ابتدا تا انتهای کار
  • رعایت اصل حفاظت و ایمن بودن کارگاه ها و ساختمان های اطراف و همچین مسائل زیستی کارگاه
  • اطمینان از درستی انجام تمام عملیات اجرایی ساختمان
  • دریافت تاییدیه کتبی از صاحب کار
  • به گارگیری مهندسان و کاردان های رشته های مختلف دارای پروانه اشتغال
  • اجرای موضوعات قرارداد با رعایت اصول مهندسی و استفاده از مصالح مرغوب و باکیفیت
  • تحویل تمامی مدارک فنی و ملکی ساختمان به صاحب زمین بعد از اتمام مراحل کار

مراحل اجرای ساختمان

ساختمان سازی و ایجاد یک بنای اصولی دارای یک سری خطوط عملیاتی است که باید به دقت طی شود. در ادامه این مراحل را به عرض شما می رسانیم:

بازدید از محل برای شروع پروژه

قبل از شروع هرگونه عملیات ساخت و ساز نیاز است تا محل موردنظر به دقت بررسی شود. از جمله این بررسی ها شامل تعیین وضعیت و فاصله محل نسبت به عبورگاه های اطراف و دسترسی به خیابان اصلی است. در این مرحله حتما باید خاک محل از نظر توانایی تحمل بار ساختمان و عدم فرسوده بودن بررسی شود. به علاوه دقت می شود تا مشکلی از نظر عبور و مرور ماشین آلات ساختمان سازی وجود نداشته باشد و محل کافی برای تخلیه مصالح در اختیار باشد.

نقشه برداری و پیاده سازی نقشه ها

مهم ترین عنصر در تمامی مراحل ساختمان سازی همین مرحله است. این مرحله اگر به درستی انجام نشود حتی ممکن است منجر به تخریب ساختمان نیز شود. در این مرحله نقشه از روی کاغذ بر روی زمین پیاده می شود و محل پی و ستون و … بر روی زمین مشخص می شود.

گرفتن پروانه ساخت

بعد از انجام تصمیم گیری های لازم درباره مسکونی یا تجاری بودن ساختمان نوبت به دریافت پروانه ساخت و ساز می رسد. این پروانه به شما این امکان را می دهد تا در محیط های شهری به ساخت و ساز بپردازید.

گودبرداری

اولین مرحله بعد از دریافت پروانه گودبرداری ساختمان است. محل نقشه موردنظر خاک برداری می شود تا به خاک بکر برسند. زیرا که پی ساختمان باید روی یک سطح محکم و بدون رانش قرار بگیرد.

استحکام سازی ساختمان

اینکار توسط مهندس سازه انجام می شود و اگر نیاز باشد به شما اطلاع می دهند که نیاز به چه نوع مقاوم سازی خواهید داشت.

پیاده سازی محل پی ها

بعد از اتمام گودبرداری نیاز است تا برای مقاوم سازی و تراز کردن سطح درونی پی از یک بتن با محتوای سیمانی کم استفاده کنید.

قالب بندی فونداسیون

مراحل اجرای فونداسیون و آرماتور بندی با بتن ریزی و قالب گذاری به اتمام می رسد. مهندس سازه در این مرحله از قالب فلزی یا چوبی استفاده می کنند. این مواد از خروج بتن و آب سیمان جلوگیری می کنند و شکل اولیه فونداسیون هم حفظ می شود.

بتن ریزی

مرحله آخر در اجرای فونداسیون ساختمان را بتن ریزی ساختمان می نامند. بعد از چیدن آرماتور و قرارگیری قالب ها فضای آن با بتن پوشش داده می شود. در این مرحله از بتن آماده استفاده می شود که کیفیت و نوع آن از پیش تعیین می شود.

شما می توانید برای استعلام قیمت و هزینه اجرای ساختمان در بابل با کلینیک ساختمانی آماتیس در تماس باشید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به صورت خلاصه چکیده ای درباره اجرای ساختمان در بابل دراختیار شما قرار دهیم. با اجرای درست مراحل یاد شده می توانید علاوه بر فراهم کردن یک خانه امن و مناسب برای خود و نزدیکان، درامد مناسبی نیز از این راه کسب کنید. فرایند ساختمان سازی دارای پیچیدگی های بسیاری است. اما با کمک افراد مناسب و سرمایه کافی برای تهیه بهترین مصالح می توانید این مراحل را به راحتی انجام دهید.

کلینیک ساختمانی آماتیس

برای اجرای کارهای ساخت و ساز همیشه نیاز به همراهی یک تیم حرفه ای در کنار کارفرما نیاز است. ساخت و ساز با فرایند طراحی ساختمان شروع و با اجرا و یا حتی گاهی بازسازی به اتمام می رسد. از این رو مشارکت مهندسین حرفه ای در کار ساختمان می تواند اجرای ساختمان را به صورت اصولی و با رعایت نکات فنی سازه به پیش ببرد. از این رو تیم کلینیک ساختمانی آماتیس در کنار کارفرما حضور دارد. ساختمان سازی با رعایت اصول حرفه ای از شعارهای این شرکت است. اگر می خواهید هزینه اجرای ساختمان در بابل را استعلام کنید، می توانید با شماره های زیر با کلینیک ساختمانی آماتیس با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

تماس با ما

۰۹۱۱۱۱۳۱۲۶۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *